Opleiding Accountmanagement A

Ontwikkel jezelf tot strategische businesspartner

Opleidingsduur
8 dagen

Prijs
Prijs op aanvraag

Beoordeling
8,4

Inleiding Opleiding Accountmanagement A

Als ervaren salesmedewerker wil jij je verder in het vak ontwikkelen. Tijdens de Opleiding Accountmanagement A leer je op een zeer praktijkgerichte wijze hoe jij de markt kunt beïnvloeden en je klanten kunt overtuigen. Je ontwikkelt verschillende technieken waarmee jij als commercieel adviseur op strategische wijze klantrelaties op weet te bouwen. Sluit dit volledig aan op jouw leerwensen? Schrijf je dan direct in voor deze opleiding!

Voor wie is de Opleiding Accountmanagement A?

Deze praktijkgerichte verkoopopleiding is geschikt voor eenieder die zich graag wilt ontwikkelen tot succesvol accountmanager. Voor commerciële medewerkers, accountmanagers, salesmanagers en (verkoop)adviseurs met ambitie voor het uitbreiden van klantrelaties en het verbeteren van de verkoopresultaten vanuit een businesspartnerschap. Voor de Opleiding Accountmanagement A gelden geen vooropleidingseisen, echter is enige werkervaring in het salesvak een must!

Wat ontwikkel ik?

Gedurende deze accountmanagement opleiding weet jij je persoonlijke kwaliteiten effectief in te zetten en je commerciële kennis en kunde verder uit te breiden. Je verdiept je onder andere in verschillende gespreks- en verkoopvaardigheden, het managen van klantrelaties en leert succesvol te netwerken. Kortom, je ontwikkelt jezelf tot strategisch businesspartner met als doel de verkoopresultaten van jouw organisatie te verbeteren!

Om inzicht te krijgen in jouw persoonlijke gedrag als ervaren salesmedewerker en dat van anderen, maak je als onderdeel van de opleiding gebruik van de Q4 DISC gedragsanalyse.

Wie is mijn trainer?

Al onze trainers zijn sales professionals met jarenlange ervaring in en passie voor het vak. Met behulp van hun praktijkervaring, vakkennis en kwaliteiten helpen ze jou je leerdoelen te realiseren.


Het programma

Verkoopvaardigheden

  • Gespreksvaardigheden
  • Verkoopgespreksmodellen
  • Fasen van een verkoopgesprek
  • Onderhandelen

Klantenmanagement

  • Analyseren klantenbestand
  • Managen klantrelaties
  • Het nut van acquisitie
  • Key-accountmanagement
Strategie

  • Situatieanalyse
  • SWOT analyse
  • Doelstellingen en strategie bepalen
  • Opstellen operationeel verkoopplan

Netwerk & Social Media

  • Succesvol netwerken
  • Opbouwen en onderhouden netwerk
  • Social selling
  • Jezelf en je organisatie profileren

Sluit dit aan bij jouw leerwensen? Schrijf je dan direct in.

Opbouw dagopleiding

De Opleiding Accountmanagement A bestaat uit 8 lesdagen, verspreid over 4 modules van 2 lesdagen. Afhankelijk van je praktijkervaring en eventuele vooropleiding, kun je rekening houden met ongeveer 4 tot 12 zelfstudie uren per lesdag. De gehele opleiding duurt circa 4 maanden.

Om je diploma te behalen dien je 2 theorie-examens (meerkeuzevragen via de computer), 1 praktijkexamen, een presentatie en verdediging af te leggen.

Instapmogelijkheden

Er zijn ieder jaar 2 instapmogelijkheden. Dit kan in de maand maart en de maand oktober.

Onze aanpak

De opleiding begint meteen na de inschrijving. Je gaat aan de slag met voorbereidingsopdrachten waar jij tijdens de lessen verder in zal verdiepen. Wij hebben bewust gekozen voor een zeer praktijkgerichte aanpak, zodat de lesstof voor iedere deelnemer herkenbaar is. De opleiding is zeer interactief. Naast theorie en praktijkgerichte oefeningen, zal je deelnemen aan ervaringsuitwisselingen en geeft de groep elkaar bruikbare adviezen.


Beoordelingen

Opleiding Accountmanagement A wordt gemiddeld beoordeeld met een 8.4 uit 10 op basis van 5 ervaringen die geschreven zijn door deelnemers.


Investering

Waarom Nederlandse Sales Academie?

  • Praktische trainingen
  • Geen trucjes
  • Meetbaar en stuurbaar
  • Van kunnen naar kunnen toepassen in de praktijk

Gerelateerde nieuwsberichten