Training Commerciële binnendienst

Van reactief naar proactief voor meer resultaat

Opleidingsduur
2 dagen

Prijs
€ 975,-

Inleiding Training Commerciële binnendienst

Als commerciële binnendienst medewerker ben je de spil tussen klanten, leveranciers en collega’s. Om een professionele medewerker in de commerciële binnendienst van jouw organisatie te worden, is het belangrijk dat je klant- en servicegericht bent, verkoopsignalen kunt herkennen en alert bent op commerciële kansen. Met deze vaardigheden ga je aan de slag tijdens de Training Commerciële binnendienst. Je ontwikkelt jezelf tot een klantgerichte en proactieve duizendpoot met een commerciële instelling en voldoende overtuigingskracht.

Voor wie is de Training Commerciële binnendienst?

De Training Commerciële binnendienst is ontwikkeld voor binnendienst medewerkers met commerciële taken en verantwoordelijkheden en medewerkers die (persoonlijk) contact hebben met de klant. Voor medewerkers op de afdeling verkoop (binnendienst) is deze training dan ook een absolute aanrader!

Wat ontwikkel ik?

In de Training Commerciële binnendienst versterk je jouw commerciële vaardigheden en commerciële gesprekstechnieken. Daarnaast leer je meer over een optimale samenwerking tussen de binnen- en buitendienst en over de verschillende fases die het verkoopproces kent. Na het volgen van deze korte opleiding tot commercieel medewerker heb je jouw vaardigheden op het vlak van commerciële slagkracht, alertheid op commerciële kansen en klantgerichtheid flink aangescherpt. Tevens beschik je over een veel beter inzicht in de belangrijkste aspecten die zich voordoen op de werkvloer van de commerciële binnendienst.

Wie is mijn trainer?

De aanpak en ervaring van een trainer is vaak heel bepalend voor een training. Alle trainingen van Nederlandse Sales Academie staan dan ook onder leiding van gedreven professionals met uitgebreide kennis en ervaring op commercieel gebied. Ook de Training Commerciële binnendienst wordt gegeven door een praktijkgerichte trainer, die dankzij zijn of haar ruime praktijkervaring jou kan helpen met het behalen van je leerdoelen.


Programma

Organisatie en planning

  • Organisatie en bedrijfsprocessen
  • Positie en rol van de binnendienst in verkoopproces en relatiebeheer
  • Wat zijn onze producten, diensten en service?
  • Hoe koopt de klant?
  • Samenwerken met interne en externe klanten
  • Proactief werken en verbetervoorstellen

Klantgerichte en commerciële vaardigheden

  • Het communicatieproces
  • Gesprekstechnieken: vragen, luisteren, samenvatten en doorvragen
  • Structuur aanbrengen in telefonische verkoop- en servicegesprekken
  • Inzicht in gedrag d.m.v. de Q4 DISC gedragsanalyse
  • Omgaan met verschillend gedrag van klanten
  • Oefeningen en rollenspel aan de hand van eigen praktijkcases: bijvoorbeeld nabellen van offertes, maken van fysieke afspraken, opvolgen van informatie en omgaan met klachten
 

Sluit dit aan bij jouw leerwensen? Schrijf je dan direct in.

Onze aanpak

Volgens ons leer je niet alleen in een leslokaal. Daarom kun je direct na inschrijving voor de Training Commerciële binnendienst via ons online leerplatform aan de slag met het lesmateriaal en opdrachten ter voorbereiding. Tijdens de training zelf staan oefeningen, rollenspellen, zelfanalyses en ervaringsuitwisseling centraal, waardoor de training zeer interactief wordt. Op deze manier is het leerproces zeer praktijkgericht en persoonlijk, waardoor de nieuwe inzichten en vaardigheden direct toegepast kunnen worden in de praktijk. Heb je na de training nog hulp nodig met het toepassen van de nieuwe inzichten en vaardigheden binnen jouw eigen werksituatie? Tot twaalf maanden na afloop van de training kun je contact onderhouden met de trainer en andere deelnemers.


Beoordelingen

Training Commerciële binnendienst wordt gemiddeld beoordeeld met een 8.4 uit 10 op basis van 59 ervaringen die geschreven zijn door deelnemers.


Startdata & locaties

De training bestaat uit 2 dagen met twee weken tussen de cursusdagen in.  De tijden zijn van 10.00 uur tot 17.00 uur. Uiteraard wordt koffie, thee en lunch voor je verzorgd.

Klik op de startdatum om de vervolgdata en locatie te tonen.


Investering

Jouw investering

Het all-in tarief per deelnemer bedraagt € 895,-
Tariefsopbouw: lesgeld € 710,- / lesmateriaal € 75,- / locatiekosten € 110,- (2 dagen)
Alle bedragen zijn exclusief BTW.

Betaling

De factuur wordt na inschrijving per e-mail verstuurd. Uiterlijk 30 dagen vóór aanvang van de training dient de factuur te zijn voldaan. Plaatsing voor de training geschiedt op volgorde van betaling. Lees hier de betalingsvoorwaarden.

Samenwerking

Deze training wordt aangeboden in samenwerking met IMK Opleidingen. Na je aanmelding zullen wij je gegevens aan hen overdragen. Verdere communicatie en facturatie verloopt via hen.

Waarom Nederlandse Sales Academie?

  • Praktische trainingen
  • Geen trucjes
  • Meetbaar en stuurbaar
  • Van kunnen naar kunnen toepassen in de praktijk

Gerelateerde nieuwsberichten