Verkooptraining incompany

Als eigenaar of manager ben je vaak op zoek naar mogelijkheden om jouw organisatie naar een hoger niveau te tillen. Het beter inrichten van je saleskanalen zijn hierbij vaak een belangrijk onderdeel. Aangezien ieder salesproces uniek is bieden wij naast onze open trainingen ook een uitgebreid incompany programma aan voor verkooptrainingen. Bovendien zijn de incompany verkooptrainingen zeer praktijkgericht en zodoende direct toepasbaar. Kortom, een training op maat is de manier om jouw (sales)team nieuwe handvatten en energie te geven voor het behalen van de gestelde commerciële doelstellingen!

Werkwijze praktijkgerichte verkooptrainingen

Nederlandse Sales Academie neemt in alle verkooptrainingen ‘learning by doing’ als uitgangspunt. Wij hanteren een unieke methode waarmee wij ervan overtuigd zijn dat de deelnemers na de training het commerciële verschil kunnen en willen maken voor de organisatie. Door vooraf na te gaan wat de exacte leerwensen zijn en welke competenties benodigd zijn voor het behalen van het gewenste resultaat, krijgt de maatwerktraining vorm. Hierdoor ontstaat er een directe koppeling tussen de ontwikkeling van de medewerkers en de gestelde verkoopdoelstellingen. Tevens zijn onze verkooptrainingen op maat zeer interactief, waardoor het leerproces persoonlijk én bijzonder praktijkgericht is.

De juiste strategie ontwikkelen

Het ontwikkelen van een juiste strategie is belangrijk voor het behalen van de commerciële doelen. Deze strategie is namelijk bepalend voor de competenties waarover de commerciële medewerkers moeten beschikken en welke activiteiten er door hen zullen worden ingezet. De competenties en activiteiten worden vertaald naar een unieke werkwijze waarmee jouw organisatie en medewerkers het verschil maken voor de (potentiële) klant. Deze unieke werkwijze vormt bij onze incompany verkooptrainingen de basis voor het programma.

Voordat we aan de slag gaan met het ontwikkelen van een verkooptraining op maat, bepalen we samen tijdens een (vrijblijvende) intake een passend leertraject aan de hand van de commerciële doelen. Praktijksituaties en praktijkdoelen worden vervolgens verwerkt in het lesmateriaal en in de opdrachten, zodat het geleerde direct toegepast kan worden in de eigen werksituatie.

Voordelen van een verkooptraining op maat

  • Volledig toegespitst op de eigen bedrijfssituatie en behoeften
  • Theorie en praktijkvoorbeelden zijn afgestemd op de branche en organisatie
  • Alleen relevante leerstof die direct toe te passen is in de dagelijkse praktijk
  • Teamontwikkeling: medewerkers leren samen en van elkaar
  • Individuele benadering en ruimte voor persoonlijke vragen
  • Grotere betrokkenheid en motivatie van de deelnemers
  • Bepaal zelf de datum en locatie van de training