Training Klantgericht Incasseren

Effectief telefonisch incasseren met behoud van de klantrelatie

Opleidingsduur
2 dagen

Prijs
Prijs op aanvraag

Beoordeling
8,7

Inleiding training Klantgericht Incasseren

Je klant vragen naar geld waar je recht op hebt kan een lastig dilemma zijn. Enerzijds hebben trage betalingen een negatieve invloed op de bedrijfsvoering en heb je weliswaar recht op tijdige betaling, anderzijds wil je ook de goede relatie met de klant behouden. Vind je het voeren van een (telefonisch) incassogesprek confronterend en schuif je dit liever voor je uit? Dan is onze Training Klantgericht Incasseren iets voor jou. Het is bewezen dat telefonisch incasseren een zeer effectieve methode is om de klant structureel op tijd te laten betalen. Na deze cursus telefonisch incasseren ben je in staat een motiverende boodschap over te brengen, waardoor de gesprekken een stuk gemakkelijker én leuker zullen verlopen. Een klantgerichte benadering zal bovendien resulteren in een hoger incassoresultaat met behoud van de klantrelatie!

Voor wie is de Training Klantgericht Incasseren?

De Training Klantgericht Incasseren is ontwikkeld voor incassomedewerkers en medewerkers die operationeel debiteurenbeheer uitvoeren en graag hun telefonische incasso vaardigheden willen aanscherpen. Enige ervaring en kennis op het gebied van incasso is gewenst.

Wat ontwikkel ik?

Om doeltreffend telefonisch te kunnen incasseren maak je tijdens deze training kennis met verschillende (vraagstellings)technieken en leer je deze toe te passen tijdens het telefonisch incasseren. We gaan aan de slag met het verbeteren van jouw vaardigheden, waardoor je voortaan op een klantvriendelijke maar toch doeltreffende wijze jouw klanten aan weet te zetten tot betalen!

Wie is mijn trainer?

Een praktijkgerichte aanpak staat in onze trainingen centraal. De trainers zijn gespecialiseerd in debiteurenbeheer en zijn professionals met ruime ervaring, expertise en passie voor het commerciële vakgebied waarin zij dagelijks actief zijn. Zij helpen jou tijdens deze telefonische incasso training dan ook met het behalen van jouw leerdoelen.


Programma

De training bestaat uit 2 dagen met één week tussen de trainingsdagen in en vindt plaats van 10.00 uur tot 17.00 uur. Koffie, thee en lunch wordt verzorgd.

  • Het nut van telefonisch incasseren
  • Is er een incassobeleid?
  • Het herkennen van verschillende debiteuren?
  • Het communicatieproces
  • Gespreksstructuur
  • Vraagstellingstechnieken
  • Samenvattingstechnieken
  • Het eerste gesprek
  • Concrete afspraken maken
  • Hoe om te gaan met smoesjes en reacties van debiteuren?
  • Afsluiting van het gesprek
  • Opvolging en agendering van de gesprekken
  • Behandeling van diverse cases
  • Klantvriendelijk communiceren
  • Omgaan met weerstand en klachten
  • Welke verbeterpunten zijn er?
  • Rollenspelen, ervaringsuitwisseling en oefeningen

Sluit dit aan bij jouw leerwensen? Schrijf je dan direct in voor de Training Klantgericht Incasseren.

Onze aanpak

Gedurende de praktische Training Klantgericht Incasseren gaan we aan de slag met oefeningen, rollenspellen en worden ervaringen gedeeld. Leren door te doen is het uitgangspunt in al onze trainingen. Voorafgaand aan de training kun je online alvast aan de slag met een preview van het lesmateriaal en een opdracht ter voorbereiding. Het gehele leerproces is persoonlijk en zeer praktijkgericht. Hierdoor zorgen we ervoor dat het beoogde resultaat binnen jouw organisatie blijvend wordt bereikt!

Heb je na de training nog hulp nodig bij het geleerde toepassen in jouw eigen werksituatie? Tot zes weken na de laatste trainingsdag kun je nog gebruikmaken van e-coaching.


Beoordelingen

Training Klantgericht Incasseren wordt gemiddeld beoordeeld met een 8.7 uit 10 op basis van 70 ervaringen die geschreven zijn door deelnemers.


Investering

Het all-in tarief per deelnemer bedraagt € 895,-
Tariefsopbouw: lesgeld € 710,- / lesmateriaal € 75,- / locatiekosten € 110,- (2 dagen).
Alle bedragen zijn exclusief btw.

Betaling

De factuur wordt na inschrijving per e-mail verstuurd. Uiterlijk 30 dagen vóór aanvang van de training dient de factuur te zijn voldaan. Plaatsing voor de training geschiedt op volgorde van betaling. Lees hier de betalingsvoorwaarden.

Samenwerking

Deze training wordt aangeboden in samenwerking met IMK Opleidingen. Na je aanmelding zullen wij jouw gegevens aan hen overdragen. Verdere communicatie en facturatie verloopt via hen.

Waarom Nederlandse Sales Academie?

  • Praktische trainingen
  • Geen trucjes
  • Meetbaar en stuurbaar
  • Van kunnen naar kunnen toepassen in de praktijk