Training De monteur als ambassadeur
Professioneel en proactief klanten helpen
Alleen als maatwerktraining beschikbaar.
Opleidingsduur
2 dagen
Prijs
Prijs op aanvraag
Beoordeling
Inleiding Training De monteur als ambassadeur
Als monteur kom je dagelijks bij klanten voor controle of om een technisch probleem te verhelpen. Dit maakt je tegelijkertijd het visitekaartje van de organisatie. Jouw indruk op de klant is dan ook van onschatbare waarde. Maar hoe ga je om met klachten? En ben jij je duidelijk bewust van jouw verkoopkansen? Tijdens de praktijkgerichte Training De monteur als ambassadeur leer jij de behoefte van de klant te herkennen en ontwikkel je diverse vaardigheden die je kunt toepassen om de klant tevreden te stellen.
Door volledig invulling te geven aan de wensen en behoeften van de klant, zal de organisatie als zeer positief worden ervaren. Tijdens deze training leer je de juiste balans tussen het technische werk en klantvriendelijkheid te vinden en ontwikkel je verschillende vaardigheden op het gebied van klantgerichtheid en service.
Voor wie is de Training De monteur als ambassadeur?
De Training De monteur als ambassadeur is bestemd voor alle medewerkers zonder een commerciële buitendienstfunctie, die het bedrijf bij de klant vertegenwoordigen. Voor technische werknemers die effectiever op de vraag van de klant willen inspelen en middels een cursus klantvriendelijkheid de klant in de praktijk optimaal tevreden willen stellen.
Wat ontwikkel ik?
Tijdens deze training krijg je inzicht in je persoonlijke kwaliteiten en valkuilen en maak je kennis met diverse gedragsregels die van directe invloed zijn op de klant. Je leert vraagstukken van je klant te herkennen en analyseren en weet hier resultaatgericht op in te spelen. Door gebruik te maken van verschillende gesprekstechnieken weet jij het vertrouwen van de klant te winnen en zorg je voor optimale tevredenheid.
Wie is mijn trainer?
De Training De Monteur als ambassadeur wordt gegeven door praktijkgerichte trainers met een brede kennis en kunde op commercieel gebied. Door middel van hun praktijkervaring kunnen ze jou helpen je leerdoelen te realiseren.
Programma
- In kaart brengen marktpositie van organisatie
- Bewust worden van je rol
- Proactieve versus reactieve klantgerichtheid
- Omgaan met verschillende type klanten
- Omgaan met weerstand, kritiek, onredelijkheid en verwijten
- Inleven in behoeften van de klant
- Commercieel alert zijn; meer of minder werk
Onze aanpak
De Training De Monteur als ambassadeur is zeer interactief. Leren doe je volgens ons namelijk door het te doen. Nadat jij je hebt ingeschreven, ga je online direct aan de slag met lesmateriaal en verschillende voorbereidingsopdrachten. De lesdagen zullen daarnaast volledig in het teken staan van zelfanalyses, praktijkgerichte oefeningen, discussies en ervaringsuitwisselingen. Tevens bieden wij je de mogelijkheid om tussentijds én tot twaalf maanden na afloop van de cursus contact met medecursisten en trainers onderhouden.
Investering
Deze training is alleen als maatwerk training beschikbaar.
Wil je van gedachten wisselen over de exacte invulling van deze training, gebaseerd op jullie organisatie? Stuur ons dan vrijblijvend een maatwerk aanvraag!
Samenwerking
Deze training wordt aangeboden in samenwerking met IMK Opleidingen. Na je aanmelding zullen wij je gegevens aan hen overdragen. Verdere communicatie en facturatie verloopt via hen.
Waarom Nederlandse Sales Academie?
- Praktische trainingen
- Geen trucjes
- Meetbaar en stuurbaar
- Van kunnen naar kunnen toepassen in de praktijk