Open programma’s

Meer grip op de prestatie van uw salesprofessional of adviseur

Aanbod
Een volledig verzorgd middag- en avondprogramma.

Voor wie
Elke manager die zijn salesprofessional of adviseur meer richting en houvast wil geven.

Uitdaging
Wil jij als manager zeker weten of jouw salesprofessional of adviseur alles uit zijn gesprekken haalt, zonder continu maar mee op pad te hoeven gaan. Zeg maar met een gerust hart het stuur uit handen geven, lees dan verder.

Het aansturen van salesprofessionals of adviseurs blijft een uitdaging. Op het eerste gezicht lijkt het vrij eenvoudig, we kijken naar de omzet en conversie. En als dat tegenvalt kijken we naar de activiteiten. Maar geeft dit een goed beeld van de prestaties van de salesprofessional? Nee. Misschien had hij wel veel meer uit een gesprek kunnen halen. Of deed de klant zaken met hem, ondanks de prestaties van de salesprofessional of adviseur. Maar het kan ook zijn dat het gesprek niet beter had gekund maar niet leidt tot een deal. Kortom, je wil als manager weten wanneer het goed (genoeg) was.

Je wilt daarom sturen op die indicatoren die alles zeggen of de kwaliteit van het gesprek. Als manager sturen op de essentie zodat de salesprofessional of adviseur te allen tijde weet waar het beter kan  en met behoud van autonomie en creativiteit hier blijvend aan kan werken.

Programma

  • Welke prestaties horen bij mijn salesstrategie
  • De salesstrategie verder aangescherpt
  • Welke prestatiedoelen zijn leidend voor mijn salesprofessionals of adviseur
  • Hoe meet ik de prestaties
  • Hoe stuur en ontwikkel ik met behoud van autonomie en creativiteit
  • Oefenen aan de hand van actuele managementdilemma’s met acteurs
  • Hoe ziet jouw roadmap voor mijn medewerkers eruit

Wanneer
Op aanvraag

Waar
Sitiopark 13, 3941 PP Doorn

Aantal
Maximaal 6 deelnemers

Interesse
Reageer via het contactformulier.

Van productspecialist naar advsiseur

Aanbod
Een volledig verzorgd middag- en avondprogramma.

Voor wie
Diegene die een andere relatie met de klant nastreeft, die wil dat de klant niet kiest vanwege je producten en diensten maar vooral kiest vanwege jou als deskundige.

Uitdaging
In een steeds complexer wordende wereld is het voor klanten moeilijk te bepalen welke oplossing het beste voor hem is. Ze vragen het aan hun vakgenoten en collega’s, struinen het internet af of kiezen voor de goedkoopste.

Het blijft een lastige zoektocht. Wil jij dat de klant om jouw hulp gaat vragen, lees dan verder.

Jij bent als deskundige heel goed in staat om de klant te helpen bij deze zoektocht. Maar wil de klant ook dat jij hem helpt?

Op voorhand niet. Jij moet er voor zorgen dat de klant eerst voor jou kiest. Jij moet er voor zorgen dat de klant het idee heeft met jou als adviseur het beste af te zijn. Dit bereik je door in te spelen op de motieven waarop de klant zijn keuze voor een adviseur enof organisatie maakt. Hiervoor zal hij jou eerst moeten vertrouwen om samen te kunnen achterhalen welke motieven dominant zijn. Vervolgens kun jij aangeven hoe hij hieraan voldoet.

Jij mag dan het verschil maken omdat de klant jou als deskundig adviseur ziet en toelaat. Pas dan kun jij de klant de hulp bieden die hij nodig heeft en bepaal je samen welke diensten en producten hij nodig heeft.

Programma

  • Welke principes dragen bij aan het winnen van vertrouwen
  • Hoe bepaal je de motieven van de klant
  • Hoe laat je de klant kiezen voor jou
  • Hoe bepaal je samen de beste oplossing (dienst / product)
  • Hoe meet je jouw eigen prestaties
  • Welke sterke punten kun jij aanwenden om de prestaties te bereiken
  • Oefenen aan de hand van actuele klantcases met acteurs
  • Hoe ziet jouw roadmap voor continue groei eruit

Wanneer
Op aanvraag

Waar
Sitiopark 13, 3941 PP Doorn

Aantal
Maximaal 8 deelnemers

Interesse
Reageer via het contactformulier.