Blog

Verkopen: klantbezoek ≠ transactie

Posted: 12 april 2017-Likes: 0-Comments: 0-Categories: Prestatie

Iedereen weet dat het bezoeken van klanten correleert met omzet. De vraag is alleen of er ook een causaal verband is. Tijdens het bezoek moet je ook ‘iets’ doen zodat de klant producten en diensten afneemt. Als de klant precies weet wat hij wil, volstaat duidelijke uitleg van de (unieke) eigenschappen van je product. In [...]

Read more »

Verkopen: definieer de relatie die je wil aangaan met de klant

Posted: 10 april 2017-Likes: 0-Comments: 0-Categories: Strategie

Sales is een prachtig vak en het is de laatste jaren alleen maar mooier geworden. Complexer, maar ook boeiender. Vuistdikke boeken zijn er verschenen over de theorie achter en wetenschap van het verkopen. Hoe ziet dat eruit? Hoe word je een effectieve verkoper? Door te denken vanuit de behoefte van je klant. Een klant kiest [...]

Read more »

Optimale sales: een combinatie van kennis en praktijkervaring

Posted: 5 februari 2017-Likes: 0-Comments: 0-Categories: Prestatie

U wilt toch werken met competente salesmensen? Iemand is competent als hij of zij de kennis, de vaardigheden én bereidheid heeft om te doen wat nodig is om een resultaat te behalen. Deze bereidheid is een belangrijke sleutel in prestatiemanagement want, dat iemand iets kan, wil nog niet zeggen dat hij dit in de praktijk [...]

Read more »

Verkoopkracht: de klant is niet gek

Posted: 6 januari 2017-Likes: 0-Comments: 0-Categories: Strategie

‘Dat is een goede verkoper. Hij verkoopt nog een koelkast aan een Eskimo!’ Vroeger had je stofzuiger- en encyclopedieverkopers aan de deur. Colporteurs. Als je de deur dicht deed zat je vaak met een product dat je niet nodig had. Nu zijn verkopers van tweedhandsauto’s berucht. Salesmensen weten heus wel waar hun wat geschonden imago [...]

Read more »